La nostra Estratègia Digital de Centre - Part estratègica

Part estratègica

Diagnosi: 

Per poder planificar la nostra estratègia de centre és imprescindible ser conscients d’en quin punt es troba el centre. A partir d’indicadors que el centre ja té recollits, cal identificar les fortaleses i les debilitats del centre amb relació a l’assoliment de les competències digitals. En aquesta fase es tracta de recopilar informació detallada sobre les competències digitals al centre en els tres eixos del PEDC: alumnat, docents i centre.

A continuació, es veuen reflectits els nostres PUNTS FORTS I PUNTS FEBLES: 

Objectius i actuacions:

Un cop realitzada la diagnosi de l’estat del centre, cal afegir dos aspectes més per poder determinar els objectius de la nostra EDC. El primer aspecte són els objectius del Projecte Educatiu de Centre. Cal veure de quina manera les fortaleses i les debilitats detectades en la diagnosi poden contribuir en la consecució d’aquests objectius del PEC. El segon aspecte que cal afegir és la visió del centre en l’àmbit digital. Com ens imaginem el centre d’aquí a uns anys en l’àmbit digital? Moltes vegades aquesta visió ja es contempla en el PEC. Si és així, no cal definir-la de nou, però sí incloure-la en l’EDC per garantir la coherència entre els dos documents.

Un cop queden clars els tres aspectes (diagnosi, objectius del PEC i visió en l’àmbit digital), és el moment de definir els objectius de la nostra estratègia digital. És important saber prioritzar. Normalment, no és possible abastar totes les necessitats del centre. Per tant, cal decidir fins a on es podrà arribar i quins àmbits no apareixeran en una primera versió de l’EDC. Cal ser agosarats en la definició, però amb un punt de realisme. Els objectius, a més, han de ser concrets i mesurables. Com hem dit, l’EDC ha d’estar plantejada a mitjà termini. Un període de tres o quatre anys sembla el més adequat, ja que ha d’estar estretament vinculada amb el projecte de direcció. Per tant, cal definir diferents objectius per assolir en aquest període de temps.

A continuació, es veuen reflectits els nostres OBJECTIUS: